Frens de moto
A Rodi Motor Servicies t'ajudem amb els frens de la teva moto. ¿Escoltes sorolls al frenar? ¿Notes vibracions poc habituals al manillar en frenar? Sol·licita cita prèvia al teu centre Rodi més proper i deixa't assessorar pels nostres mecànics especialistes en scooters i motocicletes.
A aquesta secció trobaràs tota la informació relacionada amb els frens de la teva moto. Com funcionen? Cada quant he de canviar les pastilles de fre de la moto? Com sé si els discos de fre estan en bon estat? Aquest i altres dubtes tractarem de respondre’ls en aquesta secció dedicada als frens de la teva motocicleta.
PASTILLES DE FRE DE MOTO
DISCOS DE FRE PER A MOTO
El desgast dels frens de la moto és un procés natural que es dóna a mesura que condueixes. Tant si la teva moto disposa de frens de tambor com si disposa de frens de disc des de Rodi et recomanem que revisis regularment l'estat el seu estat.
¿Com funcionen els frens d'una moto?
En l'actualitat existeixen, igual que a frens de cotxe, dos tipus de fre de moto: fre tambor i fre de disc. Els frens de tambor es poden localitzar situats a la roda del darrere d'alguns models de moto tipus scooter i motos de petita cilindrada, això són motos 125cc i 250cc. Les motos més grans, superiors a 300cc, tendeixen a portar frens de disc a les seves dues rodes. Els frens de disc son una constant sempre a les rodes del davant de qualsevol moto independentment del seu pes o potencia.
Els discos de fre en motocicletes són el mètode de frenada més eficaç i segur. Quan un motorista realitza l'acció de frenar, la força de la frenada recau sobretot en l'eix davanter de la moto. Aquest és el motiu principal pel qual el fre tambor a motocicletes és comú trobar-lo únicament a la roda del darrere i en models de petita cilindrada. A la roda davantera d'una moto sempre se situa un fre de disc acompanyat per la seva pinça que pot tenir un o diversos pistons de pressió. Com més gran cilindrada i pes posseeix una moto major tendeix a ser el seu disc de fre i la pinça que l'acompanya.
Quan un motorista actua sobre la maneta de fre o el pedal de fre d'una moto el que fa és accionar el sistema hidràulic. El sistema hidràulic està format principalment per les falques de fre i el líquid de frens. La força exercida pel motorista és transmesa fins a la pinça de fre de la moto que es tancarà sobre el disc. Igual que succeeix en els cotxes, el disc de fre es troba fixat a la roda i gira alhora que ella. Quan la pinça de fre es tanca sobre el disc, els pistons pressionen les pastilles de fre contra els laterals del disc exercint una força de fricció que acabarà per aturar el moviment del disc i, per tant, el gir de la roda.
Com sé si he de canviar pastilles o discos de frens?
A les motocicletes saber si les pastilles o discos de fre requereixen ser substituïts és més fàcil que un altra classe de vehicles atès que tots dos elements poden ser verificats fàcilment pel propi conductor.
Les pastilles de fre d'una moto són fàcils de verificar. Tan sols cal situar-se davant del vehicle i observar l'interior de la pinça de fre on estan contingudes les pastilles. La part de les pastilles que entra en contacte amb el disc ha de ser visible i tenir, com a mínim, un gruix d'uns 2 mil·límetres. Si això no es compleix les pastilles han de ser substituïdes el més aviat possible. No es pot establir un període determinat sobre cada quant s'ha de realitzar una substitució de pastilles, això depèn de l'ús de la moto. Circular amb freqüència per ciutat, per exemple, contribuirà a un desgast més ràpid de les pastilles de fre al necessitar un ús constant dels frens de la moto.
Unes pastilles gastades causaran una gran pèrdua d'eficàcia i potència del sistema de frens. A més, la maneta i la bomba de fre necessitaran que el conductor apliqui més força per aconseguir que els frens actuïn en cas de frenada. Finalment, unes pastilles gastades poden arribar a ratllar els discos de fre si el suport de les pastilles entra directament en contacte amb el disc. Si la superfície del disc de fre queda afectada per unes pastilles en mal estat causant irregularitats en la seva superfície serà necessari també el seu reemplaçament. No oblidis que substituir el disc de fre, a comparació d'unes pastilles gastades, comporta un cost més elevat.
El nostre expert et recomana
"No deixis que unes pastilles de fre gastades deformin la superfície dels discos de fre de la teva moto. Revisa regularment les teves pastilles i assegura't que la seva superfície disposa d'un gruix superior als 2 mm. "