El pneumàtic és un dels elements de seguretat activa més importants del teu cotxe. Per això, a Rodi Motor Services expliquem i ajudem a les persones que ens porten el seu cotxe a saber fer un bon ús evitant tenir els pneumàtics un mal estat.
Si el teu cotxe necessita uns nous pneumàtics, pots consultar online tot el catàleg de Rodi Motor Services. Comptem amb les millors marques i ofertes.
Primer de tot, és important que entenguis com detectar el desgast dels pneumàtics perquè sempre sàpigues com realitzar una correcta posada a punt del cotxe.
Com saber que uns pneumàtics estan deteriorats?
- El factor més important a tenir en compte és la profunditat del dibuix . Si la profunditat dels solcs és inferior a 1’6 mm (mesura establerta per la Unió Europea) es produeix una gran pèrdua d’adherència que afecta greument la seguretat del vehicle i la dels seus ocupants.
- També es pot produir desgast irregular reduint l’adherència de la roda. Aquest desgast pot ser un símptoma clar d’un possible problema mecànic o de manteniment incorrecte, a causa un mal alineat o equilibrat. És un cas freqüent de pneumàtic en mal estat.
- Un desgast irregular al centre del pneumàtic. És una conseqüència clara d’un pneumàtic que s’ha desequilibrat. Habitualment es manifesta amb una profunditat menor als solcs de l’interior de la roda que als laterals.
- Desgast irregular de les espatlles del pneumàtic. També pot succeir que es produeixi l’efecte contrari. És a dir, que la profunditat dels solcs a la zona interior sigui correcta i que el desgast es produeixi a la zona exterior del pneumàtic. En cas que aquest fenomen es doni i els laterals presentin un major desgast, serà un clar senyal que cal equilibrar les rodes.
- La goma de pneumàtic s’arrenca total o parcialment. En ocasions, el desgast es pot produir de forma sobtada amb una goma que es deteriora i és arrencada de la superfície de la roda. Això, pot comportar una pèrdua parcial o total del dibuix. En aquests casos, t’aconsellem substituir immediatament els pneumàtics.
Una revisió periòdica a l’any t’evitarà molts ensurts d’aquest estil. Realitzar el manteniment seguint les indicacions del fabricant et resultarà fonamental i aconseguiràs treure partit als teus pneumàtics molt més temps.
Quins són els danys més habituals a un pneumàtic?
- El pneumàtic pot patir danys visibles des de l’exterior que indiquen un possible deteriorament de l’estructura de la roda. Aquests poden ser: punxades, deformacions o l’aparició de bonys.
- També pot produir-se una ruptura de la carcassa del pneumàtic causada per la fatiga. En aquests casos, l’aspecte exterior del lateral pot evidenciar un problema. Pot produir-se aquest tipus de trencaments si la roda és esquinçada o colpejada amb una superfície resistent havent de suportar una forta pressió.
- Presència de danys localitzats. A causa de l’ús, el clima o la situació de la carretera el pneumàtic en mal estat podria arribar a presentar talls o un altre tipus de danys a la seva estructura de forma localitzada. Això pot produir-se tant al lateral com a la banda de rodament.
- Finalment, tenim la deformació de la carcassa del pneumàtic. Aquesta deformació sol venir provocada per un impacte principalment. Si aquest és molt acusat, podria fins i tot acabar en un trencament amb una possible rebentada.
La nostra recomanació per a la cura dels teus pneumàtics:
Alguns conductors descuidats obliden tasques tan importants com realitzar la revisió periòdica als pneumàtics. Sovint això és conseqüència del desconeixement o per simple deixadesa. Si detectes qualsevol d’aquestes anomalies a les teves rodes no la deixis passar, la seguretat teva i de les persones que t’acompanya podria exposar-se a perills innecessaris i el teu cotxe a danys cars de reparar.
A Rodi Motor Services ens tens al teu costat amb el nostre equip de professionals preparats per detectar i solucionar qualsevol tipus de problema present al teu cotxe de forma ràpida i al millor preu. Consulta les ofertes que tenim en pneumàtics a la teva disposició aquest mes!