El filtre d’oli del cotxe és l’encarregat de retenir les impureses generades pel procés de combustió i la fricció de les peces internes del motor, i evitar que degradin la qualitat de l’oli. Dins un motor tèrmic actiu, les peces mecàniques es troben constantment en moviment i fricció. Aquest procés provoca que petites partícules metàl·liques es barregin amb el lubricant i acabin sent retingudes al filtre d’oli. Si no existís aquest filtre, aquestes partícules podrien provocar obstruccions o, fins i tot, afectar el motor provocant avaries greus.
Aquesta és la raó principal per la qual a Rodi Motor Services sempre recomanem canviar aquest filtre amb cada canvi d’oli. Alguns conductors encara no estan conscienciats sobre la importància de canviar aquest filtre i només el substitueixen passada una certa quantitat de quilòmetres. Aquesta mala praxi a la llarga pot tenir conseqüències negatives per a la vida útil del motor.
El teu cotxe ha de passar la revisió? Vols fer una posada a punt al millor preu? Comprova a quant et surt el teu canvi d’oli i filtres al nostre “Assistent per a Revisions” i sorprèn-te!
Quins problemes pot ocasionar no substituir el filtre d’oli?
L’oli i el filtre treballen junts; són dos components elementals d’un mateix sistema, el de lubricació de l’automòbil. Un filtre en mal estat pot arribar a obstruir-se per culpa de la brutícia, cosa que deixaria passar a l’oli partícules que, amb el temps, provocarien avaries greus per múltiples factors: sobreescalfament, trencament de la culata, gripatge…
A més, hi podria haver un desgast molt més ràpid d’algunes peces com els coixinets o la bomba d’oli per culpa de les partícules més dures i grans.
Per tant, no serveix de res canviar l’oli si el filtre està deteriorat.
Quin tipus de partícules retenen el filtre d’oli?
Sabíeu que el filtre d’oli en bon estat és capaç de retenir entre el 94% i el 97% de les impureses que es generen al motor? A més de les impureses, el filtre també reté un altre tipus de brutícia com la pols, que pugui entrar a través del sistema de suspensió, o residus de la combustió.
També és l’encarregat d’evitar que elements semi-sòlids com laques o carbonetes provinents del mateix combustible es barregin amb l’oli, accelerant que es deteriori i afectant les seves propietats.
Hi ha diferents qualitats i tipus de filtres d’oli?
Pel que fa a filtres d’oli, hi ha 2 tipus, blindats i de cartutx. El filtre d’oli, quan està blindat es canvia completament en conjunt, té una part metàl·lica exterior que el recobreix. Mentre que el filtre d’oli en cartutx, es pot veure perfectament la part interna que és la que acaba per canviar-se. Ambdues opcions són bones opcions, no n’hi ha una de millor que l’altra.
El que sí que és important és utilitzar filtres que siguin recanvi original del fabricant que ofereixi plenes garanties de bon funcionament. A Rodi Motor Services, per exemple, donem molta importància a la qualitat dels materials que utilitzem pel manteniment dels vehicles que visiten els nostres tallers. Per aquest motiu, treballem amb recanvis originals dels fabricants de vehicles o primeres marques com recanvis Bosch.
El Canvi d’Oli i Filtres per al teu cotxe al millor preu és a Rodi Motor Services.
A Rodi disposem de plans de manteniment que s’ajusten a les necessitats de qualsevol conductor. Tenim a la teva disposició plans econòmics amb el manteniment més bàsic per a l’automòbil, fins a plans complets on canviem l’oli i tots els filtres del cotxe. Sabies que quan revises un taller Rodi fem GRATIS un Test de Seguretat on repassem els punts clau per a la seguretat del teu vehicle? Comprova ara el preu per fer la revisió al teu cotxe. Segur que et sorprens!