El Grup RODI, que inclou RODI MOTOR SERVICES a la Península i El Paso 2000 a Canàries, ha tancat l’any 2018 amb un creixement en vendes de més del 5%, superant el pressupost en 2,41 punts. Són dades que s’han posat de relleu durant la celebració de la convenció anual de l’empresa que s’ha celebrat a la Llotja de Lleida i que ha comptat amb l’assistència de més de 600 persones. El director general de la companyia, Josep Esteve, va donar a conèixer els resultats que s’han obtingut el darrer any.
Esteve s’ha mostrat molt satisfet dels resultats aconseguits pel grup, els números dels quals reflecteixen la vitalitat i la solidesa del mateix per afrontar el pròxim exercici. En aquest sentit, ha explicat que per aquest 2019 s’ha dissenyat un pressupost amb el que s’espera continuar amb un creixement sostenible i rentable.
El director general ha destacat que, actualment, RODI MOTOR SERVICES té 128 centres entre Catalunya i Aragó, (amb les últimes obertures de Sabiñánigo, Torrefarrera, Amposta, Alcarràs i, pròximament, Vilafranca del Penedès), i 15 centres més de El Paso 2000 a Canàries. Esteve també ha posat èmfasis en la compra de l’empresa de recanvis de moto Hesperia (Madrid), en l’últim trimestre de 2018.
Per aquest any 2019 es posarà en marxa un nou projecte digital molt important per a l’empresa que posarà el focus encara més en el client i en l’experiència de compra omnicanal (offline i online) i, al mateix temps, suposa un nou repte estratègic per a la companyia i per a les persones que la formen. Actualment, 1.350 persones treballen al Grup Rodi.
Marc Márquez, Aaron Gómez i l’empresa Marcotran, els altres protagonistes de la convenció de RODI
La convenció d’aquest any ha girat al voltant de la temàtica de l’excel·lència, és a dir, com l’empresa i les persones que la formen han de seguir treballant amb la il·lusió per arribar a aconseguir-la. Sota el leitmotiv “La fórmula de l’Excel·lència”, Marc Márquez, el pilot de Cervera de MotoGP, va explicar a través d’un vídeo quina és la seva formula per aconseguir l’excel·lència, com mantenen ell i el seu equip la il·lusió per seguir aconseguint victòries i títols, així com l’importants que són el seu equip i l’entorn per aconseguir-ho.
També des d’aquesta perspectiva, però en aquesta ocasió des de l’àmbit de la mecànica d’alta competició, Aaron Gómez, que va ser mecànica de F1 en l’equip Toro Rosso, ha estat present en la convenció para explicar a les persones que treballen a la companyia com i de quina manera es treballa en un equip d’elit per aconseguir un mateix objectiu. A més, la convenció ha comptat amb el testimoni de Víctor Almau, gerent de Flota de l’empresa Marcotran, que ha explicat com la seva empresa ha millorat els processos comptant amb l’aportació de RODI MOTOR SERVICES. En aquest sentit, ha subratllat com a través de la digitalització de l’ordre de reparació de RODI i la connexió de la informació dels sistemes informàtics d’ambdós empreses (RODI MOTOR SERVICES i Marcotran), són capaços de poder informar al client de tot allò relacionat amb el pneumàtic, stocks, preus actuals, preu mitjà, per marca o per model, entre altres. Aquest sistema permet que l’empresa s’avanci a les necessitats, de manera que quan un camió creua la porta de Marcotran, el sistema informàtic ja informa de les necessitats del camió: rallat i substitució de pneumàtics, permutacions… Així, es pot intervenir en els 10 o 15 camions que arriben al dia, i a més, el sistema informa d’on es troben físicament.
La convenció també va comptar amb exposicions i presentacions de les diferents àrees de l’empresa, tals com el departament de lleuger, màrqueting i moto; camió i agrícola, el de Recursos Humans i de Sistemes.