Que el nostre cotxe estigui preparat i ben equipat per afrontar les inclemències de l’època en què ens trobem depèn només de nosaltres. El fred afecta la nostra conducció, sobretot per l’aparició de fenòmens meteorològics com la neu, el gel o l’augment de les pluges.
Recomanem canviar les rodes i comprar pneumàtics d’hivern quan la temperatura és inferior als 7ºC. Tingues en compte que un pneumàtic estàndard perd algunes de les seves propietats, com l’adherència o la resposta davant una frenada, quan el paviment està fred, el que podria provocar un accident.
Els pneumàtics d’hivern compten amb un dibuix molt més profund que permet evacuar l’aigua amb més efectivitat, a més de tenir moltes més petites làmines que augmenten l’adherència en sòl mullat o gelat. El seu compost fa que sigui un pneumàtic més tou, per la qual cosa no es veu tan afectat amb el descens de les temperatures.
Quins tipus de pneumàtics d’Hivern hi ha?
A l’hora de decidir què rodes posar quan arriba el fred has de fer-te un parell de preguntes: ¿vas a conduir per carreteres nevades o hauràs de circular per paviment amb gel? Quin és el teu estil de conducció? A partir d’aquí, podràs decidir millor quin tipus de pneumàtic necessites:
- Pneumàtics M + S (Mud and Snow): Aquest tipus de pneumàtics són els més estesos quan parlem de pneumàtics d’hivern i quatre estacions i responen bé en carreteres nevades o enfangades. Però compte, aquest marcatge és purament indicatiu per part dels fabricants. No està sotmès a cap norma i, per tant, no és una garantia real de les prestacions del pneumàtic en condicions hivernals. Per això el recomanem per a conductors que es poden veure ocasionalment sorprès per nevades o tempestes, a més de ser el pneumàtic d’hivern per excel·lència que es munta a casa nostra.
- Pneumàtics 4 estacions o “All-Season”: Aquests pneumàtics són una molt bona alternativa per a aquells conductors que volen oblidar-se de canviar les rodes quan arriba el fred quan comença la calor. Són models híbrids que ens permeten circular amb baixes temperatures, i estan homologats per circular durant tot l’any. Si vols saber més, t’expliquem les raons per canviar a uns pneumàtics 4 estacions.
- Pneumàtics SPMSF: Els pneumàtics SPMSF estan adaptats a un clima fred exigent. Aquests models estan estandarditzats i controlats per la Unió Europea, de manera que ens garanteix que la roda compleix amb els requisits rigorosos de les proves i és adequat per utilitzar en condicions climàtiques adverses. Així que, si vius en una zona muntanyosa on la neu i el gel predominen durant la major part de l’hivern, aquest és el teu pneumàtic.
- Pneumàtics de contacte: Aquest tipus de rodes solen utilitzar-se en països nòrdics, on la neu és present la major part de l’època d’hivern. Tal com el seu nom indica, tenen un excel·lent adherència en superfícies nevades i gelades.
Per què canviar a rodes d’hivern?
Els pneumàtics d’hivern estan fabricats per adaptar-se a les condicions meteorològiques pròpies de l’hivern gràcies al seu compost. Tingues compte que el cautxú d’un pneumàtic d’estiu o estàndard s’endureix quan parlem de temperatures inferiors als 7 Cº.
A més, hi ha uns quants motius pels quals comprar pneumàtics d’hivern ara que ja ha començat el fred:
- Augmenten l’adherència sobre superfícies mullades o gelades.
- Redueixen la distància de frenada fins a un 35%.
- Milloren la tracció.
- Redueixen el risc d’aquaplaning.
Els pneumàtics d’hivern milloren la nostra conducció durant els mesos d’hivern, el que es tradueix en una major seguretat. A la carretera, no te la juguis!