Consells per netejar el teu cotxe

ELS TRES MÈTODES

1. TÚNEL DE RENTATGE

És el mètode tradicional i probablement el més emprat pel seu preu, facilitat i rapidesa. Tot i així, cal tenir en compte certs aspectes.

Sempre que es pugui, cal evitar els típics rentatges amb rodets giratoris. Per a un ús ocasional, aquest tipus de rentatge no castiga la pintura i resulta ideal a l’hora d’eliminar restes d’insectes o d’excrements d’aus per la seva contundència; tot i així, un ús continuat d’aquest mètode acaba sent agressiu amb el vernís de la pintura i pot arribar a produir perites rascades que deixin el color mat.

Per això, és molt recomanable recórrer als de tipus camussa, que si bé també poden treballar amb rodets, són menys agressius per a la pintura.

2. PISTOLES DE PRESSIÓ

També és un mètode ràpid, però implica la nostra participació directa; a més a més, per aconseguir un bon resultat, normalment acostuma a sortir més car que el rentatge amb rodets tret que tingueu una pistola de pressió de propietat.  

A la pràctica, i amb una pressió adequada, aquest sistema no representa cap perill per a la pintura, però cal anar en compte amb els plàstics pintats —perquè podria aixecar-se la pintura— i sobretot amb les juntes de goma (els ploms equilibradors de les llandes i el radiador del motor), ja que una descarrega d’aigua a pressió molt directa podria deformar les lamines del radiador o desprendre els contrapesos de les rodes.

Si tens un tot terreny, i habitualment vas a la muntanya, l’ús d’aquest tipus de mànegues de pressió és ineludible, sobretot per poder eliminar el fang dels baixos, dels passos de les rodes i de les llandes, perquè el fang sec d’aquests espais podria provocar vibracions no desitjades.

3. A MÀ

Sens dubte, és el més efectiu i barat, però és clarament més laboriós i s’ha de fer en un lloc que estigui preparat. A moltes poblacions està prohibit fer-ho al carrer i, per raons obvies, mai no ho hauríem de fer en un entorn natural.

Cal evitar el sabó tipus rentavaixelles perquè conté elements desgreixadors que poden malmetre la pintura. El millor de tot és fer servir xampús especials per a cotxes, perquè a més tenen lubricants que redueixen l’efecte poliment produït per la pols i la brutícia que volem netejar. 

L’esponja que fem servir ha de ser suau o, fins i tot, pot ser un drap de llana de corder per evitar qualsevol tipus d’erosió.

Per a les llandes es pot fer servir un desgreixador industrial (tipus Kh7) o, encara millor, netejallandes professionals. Es recomana l’ús de raspalls forts per desincrustar la brutícia de les llandes. 

A l’hora d’esbandir, és millor fer servir aigua baixa en calç; si no potser, aleshores l’assecatge passa a ser de vital importància. Per fer-ho, cal fer servir draps de fibra ultra absorbents, dels de gravat tipus rusc d’abella, ja que a més d’absorbir l’aigua, els d’aquest tipus atrapen amb més eficàcia les restes de brutícia que poden quedar després del rentatge.