QUINS FACTORS PODEN AUGMENTAR EL CONSUM DE MANERA INNECESSÀRIA?
- El trànsit lent amb retencions i els embussos disparen el consum. És important la planificació prèvia del desplaçament que es vol fer.
- Portar instal·lats accessoris temporalment innecessaris, com ara portaequipatges al sostre, tot i que estiguin buits.
- Fer servir innecessàriament els sistemes de climatització o d’aire condicionat del vehicle.
- Una pressió inadequada dels pneumàtics.
QUINS CRITERIS HEM DE SEGUIR PER TRIAR EL CARBURANT?
- Buscar l’estació de servei que ofereixi els millors preus a la nostra zona geogràfica.
- Usar el combustible que tingui menys índex d’octà aconsellat per al vehicle pel seu preu inferior.
- Les estacions de servei més concorregudes renoven els tancs de carburant més sovint, per la qual cosa el seu carburant ofereix un rendiment més gran als motors.
- No cal esperar a proveir-se de carburant fins que el dipòsit estigui completament buit, perquè el vehicle perd eficiència.
COM HEM DE CONDUIR PER NO GASTAR MÉS DEL QUE CAL?
- Poseu en marxa el motor sense accelerar i comenceu a avançar com abans millor.
- Eviteu les acceleracions i les frenades brusques i innecessàries. És millor anar una velocitat uniforme i conduir sempre amb suavitat.
- Les velocitats molt altes, a més d’il·legals, augmenten considerablement el consum de qualsevol vehicle.
- Si feu una aturada que preveieu que serà superior a un minut, atureu el motor.
- No feu servir les marxes fins a règims de gir innecessaris. Els motors actuals acostumen a tenir una bona resposta des de revolucions baixes i es pot canviar de marxa a poques revolucions.
- El conductor ha de ser estricte en el compliment dels terminis en què s’han de canviar l’oli de motor i elements com ara les bugies i els filtres. Altrament, el consum pot augmentar. Fins i tot l’ús d’un oli incorrecte pot fer que augmenti. Un augment desmesurat pot ser motivat també per un desajust electrònic.
- Cal revisar amb freqüència els pneumàtics per portar-los sempre amb la pressió correcta. Una coberta inflada per sota de la pressió recomanada augmenta la resistència al rodatge i, consegüentment, obliga el motor a fer una feina extra que es tradueix en un consum superior.