Grup Rodi celebra la seva 29ª Convenció

El grup RODI, que inclou RODI MOTOR SERVICES a la Península i El Paso 2000 a les Canàries, ha tancat l’any 2018 amb un creixement en vendes de més del 5%, superant el pressupost en 2,41 punts. Són dades que s’han posat de relleu durant la celebració de la convenció anual de l’empresa, que s’ha celebrat a la Llotja de Lleida i que ha comptat amb l’assistència de més de 600 persones. El director general de la companyia, Josep Esteve, ha donat a conèixer els resultats obtinguts durant l’últim any.

Esteve s’ha mostrat molt satisfet pels resultats aconseguits pel grup, els quals reflecteixen la vitalitat i la solidesa d’aquest per afrontar el pròxim exercici. En aquest sentit, ha explicat que per al 2019 s’ha dissenyat un pressupost amb el qual s’espera continuar amb un creixement sostingut i rendible.

El director general ha destacat que, actualment, RODI MOTOR SERVICES té 128 centres entre Catalunya i Aragó (amb les darreres obertures de Sabiñánigo, Torrefarrera, Amposta, Alcarràs i, pròximament, Vilafranca del Penedès) i 15 centres més d’El Paso 2000 a les Canàries. Esteve també ha posat èmfasi en la compra de l’empresa de recanvis de moto Hesperia (Madrid) durant l’últim trimestre de 2018.

Nou projecte digital

Albert Guiu va presentar el nou projecte, una plataforma digital per a la venda en línia

Aquest any 2019 es posarà en marxa un nou projecte digital molt important per a l’empresa, que posa encara més el focus en el client i en l’experiència de compra omnicanal (offline i online) i que, al mateix temps, suposa un nou repte estratègic per a la companyia i per a les persones que la conformen. Actualment, 1.350 persones treballen al grup RODI.

Marc Márquez, Aaron Gómez i l’empresa Marcotran, els altres protagonistes de la convenció de RODI

La convenció d’aquest any ha girat al voltant de la temàtica de l’excel·lència, és a dir, com l’empresa i les persones que la conformen han de continuar treballant amb il·lusió per aconseguir-la. Sota el leitmotiv “La fórmula de l’Excel·lència”, Marc Márquez, el pilot de Cervera de MotoGP, va explicar a través d’un vídeo quina és la seva fórmula per aconseguir l’excel·lència, com ell i el seu equip mantenen la il·lusió per continuar aconseguint victòries i títols, així com la importància del seu equip i entorn per assolir-ho.

Marc Márquez va compartir la seva fórmula per aconseguir l’excel·lència

També des d’aquesta perspectiva, però en aquesta ocasió des de l’àmbit de la mecànica d’alta competició, Aaron Gómez, que va ser mecànic de F1 a l’equip Toro Rosso, ha estat present a la convenció per explicar a les persones que treballen a la companyia com i de quina manera es treballa en un equip d’elit per assolir un mateix objectiu. A més, la convenció ha comptat amb el testimoni de Víctor Almau, gerent de Flota de l’empresa Marcotran, que ha explicat com la seva empresa ha millorat els processos comptant amb l’aportació de RODI MOTOR SERVICES. En aquest sentit, ha subratllat com, a través de la digitalització de l’ordre de reparació de RODI i la connexió de la informació dels sistemes informàtics d’ambdues empreses (RODI MOTOR SERVICES i Marcotran), són capaços d’informar el client de tot allò relacionat amb el pneumàtic, estocs, preus actuals, preu mitjà, per marca, per model, etc. Aquest sistema permet que l’empresa es pugui avançar a les necessitats, de manera que quan un camió travessa la porta de Marcotran, el sistema informàtic ja informa de les necessitats del camió: reixat i substitució de pneumàtics, permutacions… Així, es pot intervenir en els 10 o 15 camions que arriben al dia i, a més, el sistema informa d’on són físicament.

La convenció també va comptar amb exposicions i presentacions de les diferents àrees de l’empresa, com ara el departament de lleuger, màrqueting i moto; el de camió i agrícola; el de Recursos Humans i el de Sistemes.