El canvi del líquid refrigerant és un aspecte que no podem deixar de banda quan fem el manteniment del cotxe. Un estat òptim d’aquest líquid garanteix una bona refrigeració del motor i una cura dels elements del sistema. A més, aquest líquid és un dels que t’aconsellem revisar abans de passar la ITV del cotxe.
¿El teu cotxe necessita una posada a punt per passar la ITV? Demana Cita Prèvia al teu taller Rodi més proper i deixarem el teu cotxe perfecte per superar la inspecció tècnica.
Per entendre això cal explicar el què és. El líquid refrigerant és una barreja d’un component químic denominat glicol i aigua destil·lada. El glicol actua de dues maneres, permet baixar el punt de congelació de la barreja i augmenta el punt d’ebullició per sobre dels 100°C de l’aigua. Aquesta combinació ajuda a mantenir estable la temperatura del líquid per a què pugui fluir i refrigerar el motor sota qualsevol condició climàtica.
A més, el glicol té altres additius que redueixen la capacitat d’oxidació i corrosió de l’aigua sobre els elements metàl·lics i d’alumini que formen el motor i el radiador. Tot i això, el glicol no és tan bon conductor de temperatura com l’aigua, per això la barreja entre aigua i glicol mai ha de passar del 50% . Més aviat, es recomana que la proporció d’aigua destil·lada sigui una mica més gran a la de glicol.
Cada quant temps s’ha de Canviar el Líquid Refrigerant del Cotxe?
Sempre cal respectar el període de substitució recomanat pel fabricant. Tot i això, en línies generals es recomana la seva substitució cada dos anys o cada 50.000 km.
Com s’ha de canviar el Líquid Refrigerant del Cotxe?
Per canviar el Líquid Refrigerant a tallers Rodi Motor Services controlem el nivell del líquid al dipòsit d’expansió del compartiment de motor. Aquest dipòsit sol tenir dues marques de nivell, una per a controlar quan el motor està fred i una altra per quan està calent. Si el nivell està lleugerament per sota d’un d’aquests dos punts, és quan s’ha de reposar. Un punt important a tenir en compte és que sempre s’ha d’esperar a que el motor estigui completament fred per reposar de Líquid Refrigerant. La raó d’això recau en què el sistema compta amb una pressurització concreta que fa perillós destapar el dipòsit de refrigerant quan està calent. En cas d’obrir el dipòsit en calent el líquid començarà a vessar-se a borbolls a causa de l’alta pressió.
D’altra banda, si notes que el cotxe consumeix més refrigerant del que és habitual el primer que hauràs de fer és omplir el dipòsit amb més refrigerant. Seguidament et recomanem acudir al teu taller Rodi més proper per a què puguem avaluar el motiu del pronunciat descens de nivell. És possible que el teu cotxe s’estigui escalfant més del compte o que hi hagi alguna mena de fuita al circuit.
També et recomanem anar a inspeccionar el dipòsit de refrigerant si detectes un canvi de color en aquest líquid. El líquid refrigerant es comercialitza en molts colors, però, si adopta una coloració marró brut o amb presència d’òxid serà un clar indici de què el refrigerant no es troba en bones condicions.
El teu cotxe consumeix més líquid refrigerant del que és habitual? Has notat algun tipus de sobreescalfament al teu cotxe poc habitual? Demana Cita Prèvia al teu taller Rodi Motor Services més proper i deixa que un dels nostres especialistes et solucioni el problema.