Són molts els conductors que presten realment una gran atenció a les rodes del cotxe, però són pocs els que tenen en consideració comprovar les Vàlvules dels Pneumàtics . Diguem que no es tracta d’un hàbit instaurat comprovar si es troba en bon estat la vàlvula del pneumàtic.
Les vàlvules són les responsables de mantenir hermètica la cambra interior de la roda contenint la pressió de l’aire en la unió del pneumàtic amb la llanta. El seu paper és fonamental en la durada dels pneumàtics i la seguretat del vehicle en general.
¿Notes que un dels pneumàtics del teu cotxe tendeix a perdre pressió de tant en tant i no saps ben bé perquè? Potser el teu pneumàtic necessita una reparació de punxades o la vàlvula està en mal estat. Demana Cita Prèvia, a Rodi podem ajudar-te amb el problema.
Les Vàlvules dels Pneumàtics pateixen un esforç molt sever al llarg de la seva vida útil. Segons diversos estudis, un pneumàtic bàsic de mesura 195/70 R14 a una velocitat de només 100 km / h suporta una pressió de 1,7 Kg. Amb aquestes dades et pots fer una idea de l’esforç que suporten les vàlvules d’un pneumàtic convencional. Això s’incrementa considerablement en vehicles de grans dimensions amb pneumàtics de codis de velocitat alts.
Són reparables les Vàlvules dels Pneumàtics?
La reparació d’aquestes vàlvules és possible només en part substituint l’obús intern. Això és possible només quan l’obús és el causant de la pèrdua de pressió. Tot i això, a causa del seu baix cost, és recomanable davant de qualsevol sospita, o al canviar les rodes, substituir la vàlvula del pneumàtic completament.
Més difícil i cara és la substitució de les vàlvules que incorporen sensor de pressió . De tota manera, es recomana la seva revisió i substitució davant de qualsevol cas de mal funcionament. Els cotxes que avisen en el quadre de control davant de qualsevol pèrdua de pressió ofereixen un valor afegit de gran importància per a la seguretat del conductor.
Consells per a la substitució de les vàlvules de pressió del cotxe:
- Davant el dubte d’una mala estanquitat de la vàlvula el millor és canviar-la completament. Sempre et resultarà més barat i millor solució canviar una petita vàlvula que un pneumàtic sencer. A més, tingues en consideració que si circules amb una vàlvula que perd pressió durant molt de temps t’exposaràs a la possibilitat de patir deformacions tant en els pneumàtics com en la direcció a conseqüència de les diferents de pressions.
- A cada canvi de pneumàtic et recomanem substituir la vàlvula , especialment si són de goma o el teu cotxe munta pneumàtics d’altes prestacions.
- En cas de portar Vàlvules Metàl·liques, revisa bé la seva fixació mitjançant el cargol metàl·lic que incorporen. Independentment de què tu ho facis habitualment, a Rodi ens ocuparem de fixar bé la vàlvula del pneumàtic en cada ocasió que muntis rodes noves.
- No oblidis posar el tap d’enroscat a la vàlvula. Sempre has de posar-ho. Això t’estalviarà l’entrada de sediments, pols i fang que puguin afectar de manera negativa la correcta estanquitat de la roda.
Vols que comprovem l’estat de les vàlvules dels pneumàtics del teu cotxe? Demana cita prèvia, nosaltres ens encarreguem de solucionar-ho.